Case: Sørby Esport

Selvom Sørby Esport kun har eksisteret i omkring fem år, har det været en kæmpe succes. Esportsforeningen har mere end 350 medlemmer og endnu flere på venteliste. Allerede i 2019 rykkede de fra landsbyen Sørbymagle til et splinternyt esportscenter på Harboe Arena. I øvrigt Danmarks største esportscenter.

En stor del af klubbens medlemmer får dog sjældent det nye esportscenter at se. De kommer nemlig fra alle mulige andre byer rundt omkring i Danmark, og deltager først og fremmest i klubbens aktiviteter gennem internettet.

Klubben kunne godt tænke sig at få et bedre tag i de lokale gamere. De er helt overbevist om, at der findes masser af esportsinteresserede i Slagelse og omegn, men har indtil videre haft svært ved at ramme dem. Det skal I hjælpe med at lave om på.

Det skal ske gennem en målrettet kampagne på sociale medier. I skal identificere de mest oplagte modtagere og kommunikere til dem på baggrund af en grundig afsenderanalyse, så I gør det med udgangspunkt i Sørby Esports værdier. Vi vil gennem hele forløbet tale om forskellige teorier og metoder til at kommunikere via sociale medier.