Definitionen af et spil

Efter terminsprøver og vinterferie skal vi arbejde med spil. I første omgang skal vi deltage i en workshop, hvor vi skal lære om konceptudvikling ved at lave brætspil.

I timen på tirsdag tager vi hul på det. I den forbindelse skal I læse kapitlet om, hvad et spil egentlig er i Computerspilsbogen på Systime. Kapitlet kan læses ved at klikke her.

Når du har læst det, skal du tage nedenstående quiz.

Lektionen

Dagens program

  • Introduktion, lidt om brætspilsworkshop
  • Repetition af dagens lektie
  • Gruppearbejde: Analyse af brætspil
  • Fælles opsamling på gruppearbejde

Gruppearbejde

I nedenstående grupper skal I analysere det spil, I har fået tildelt ud fra Greg Costikyans definition. Skriv noter til jeres analyse ind i tekstboksen nederst på siden.

Interaktiviteten giver sig selv. Alle spil, hvor man kan rykke rundt med en brik, slå med en terning, vælge hvilket kort man vil spille, eller på anden måde har indflydelse på forløbet er interaktive. Det skal I ikke gøre så meget ud af.

I skal arbejde i nedenstående grupper. I må gerne sidde i studiecentret eller et andet sted, men I skal være tilbage i klassen senest kl 10:30.

[su_table]

Lucas Olsen
Magnus Ravn
Thilde Møller
Emilie Sørensen
Philip Sørensen
Mathias Dieu
Piotr Maciocha
Sebastian Simonsen
Mikkel Skovlund
Bjarke Holmgaard
Sebastian Nielsen
Oguz Yorulmaz
Theiss Jung
Kristian Risdal
Rasmus Andersen
Nicklas Nielsen
Victor Andersen
Jacob Christiansen
Nicolaj Jensen
Ismail Aboufaka
Mark Thomassen
Daniel Praem
Oliver Bundgaard
Lucas Thorvil
Christian Glyvrardal
Rasmus Jensen

[/su_table]

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *