Overblik

Computerspil

  • Computerspillets i forhold til spils historie
  • Dit computerspils genre
  • Hvorfor dit gameplay er godt
  • Hvordan dit spil lever op til definitionen af et spil og LeBlancs taksonomi
  • Interaktiv historiefortælling
  • Virkemidler herunder grafik og lyd.
  • Præproduktion herunder konceptudvikling, rollefordeling, målgrupper, markedsundersøgelser, skitser, koordinering af arbejdsopgaver.
  • Produktion herunder valg og brug af software.
  • Postproduktion herunder test og evaluering.

Apps

  • Internettet og distribution af apps generelt
  • Design, herunder fonte, farver og gestaltlove
  • Interaktionsdesign/usability, herunder Jakob Nielsens tommelfingerregler og retningslinjer
  • Præproduktion herunder konceptudvikling, rollefordeling, målgrupper, markedsundersøgelser, skitser, koordinering af arbejdsopgaver.
  • Produktion herunder valg og brug af software.
  • Postproduktion herunder test og evaluering.