Afsender og budskab – elevoplæg

Hver netværksgruppe får udleveret et kommunikationsprodukt.

Grupperne forbereder hvert et mundtligt oplæg på 4-5 minutter. Oplægget tilrettelægges på en måde, hvor alle i gruppen får lejlighed til at sige noget. Lav en visuel præsentation, som I kan tale ud fra.

I oplægget skal I fortælle om afsender og budskab. Følgende er idéer til, hvad I kan komme ind på. Man behøver ikke komme ind på det hele, og ligesom man godt må komme ind på ting, der ikke står i listen:

  • Hvem er afsenderen, og hvor og hvordan kan man se det i produktet?
  • Hvilke særlige muligheder og begrænsninger tror I, afsenderen har haft? Hvordan kan man se det på produktet?
  • Hvad er budskabet i produktet?
  • Hvordan er budskabet formuleret?
  • Kan budskabet tænkes og analyseres som et argument?
  • Kan budskabet placeres i Maslows behovshierarki?
  • Hvilken appelform er brugt?
  • Hvordan er det orienteret (modtagerorienteret, afsenderorienteret, produktorienteret)?

1: Kampagneplakat

2: Avisannonce

3: TV-reklame

4: Twitter-opslag

5: Infografik

6: Outdoor-reklame

7: Katalog

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *